A húsvéti asztal

2017.04.10

Húsvét alkalmából most nem egy meghívóról lesz szó, hanem az ünnepi asztalról. Mi, nők, úgy vagyunk kódolva, hogy egész életünkben dekorálunk. Dekoráljuk az arcunkat, a testünket, az öltözékünket, az otthonunkat és az ünnepi asztalt. 

Nagypénteken elkezdődik a húsvéti sürgés-forgás, sütés-főzés, előkészülés a hosszú hétvégére és az ünnepre. Mivel idén először munkaszüneti nap a Nagypéntek, ezért van időnk felkészülni az Húsvétra, a vendégfogadásra, kitaláljuk a menüt és a díszítést. Annak is ajánlom ezt a pár sort, aki nem fektet különösebb hangsúlyt a díszítésre, hisz pár egyszerű trükkel rögtön egyedivél lehet varázsolni az ünnepi asztalt. 

A mi ünnepi asztalunkhoz egyszerűen a házban található összes dekor-nyulat felhasználtuk. Nem baj, ha nem ugyanolyanok, hisz az egyforma tányérok és poharak között felfrissülést okoz ez a "rendetlenség" és pihenteti még a szemet is. Mivel ilyenkor mindenki legalább öt fogásos menüvel készül, ezért úgy gondoltam, hogy készítek hozzá egy "étlapot". Már régebben beszereztem magamnak egy "Menü" felíratú bélyegzőt, mivel az esküvői dekorálások folyamán is jó hasznát veszem. Egyszerű barna csomagóló papír lett az étlapom hordozója, amit méretre vágtam, majd az ételek felsorolása után, összetekertem és egy arany színű madzaggal fixáltam. A fekete papír plaketeket készen vásároltam, amire jött az aranyszínű "Menü" felirat. A bélyegző betűit és mintáit arany színű krétatollal húztam át, és gyorsan a plaketokra nyomtam, mivel a kréta elég hamar megszárad a bélyegzőn, viszont előnye, hogy használat után könnyedén vízzel le lehet mosni. Ezek után a kis táblácskákat már csak a gurigákra kellett fűzni és kész is volt a rusztikális húsvéti étlapom. 

Névtáblákat is készítettem, nem azért, hogy mindenki tudja, hogy hol a helye :), hanem inkább az elegancia kedvéért. A már meglévő kis táblákat használtam fel, amire ugyancsak az aranyszínű krétatollal dekoráltam. Itt újra a bélygező külső mintázatát választottam, hogy egy egységet alkosson a menükártyákkal. Ugyanazzal a módszerrel, mint a menünél, itt is (csak) a mintázatot áthúztam a tollal és rányomtam a táblára, majd a vendégek nevét írtam a közepébe.  Ezek a táblák nagyon hasznosak, mivel vízzel könnyedén tisztíthatóak és így újra és újra fel lehet használni őket különböző alkalmakra. (Nagyon szívesen ajánlom őket esküvőkre is, hisz az ünnepség után újra vissza lehet juttatni hozzám, ami nem csak a környezetet, hanem a pénztárcát is kíméli.).

És, így tavasszal nyilván nem hiányozhatnak a frissen vágott virágok sem az ünnepi asztalról! Természetesen az ünnepi vacsora folyamán a dekoráció pompáját átveszik az ételek fenséges illata és íze, de a díszítés alapozza meg a vacsora hangulatát és teszi ünnepélyessé az asztalt.

© 2017 Pauer Krisztina-DekoDesign 
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el